Lotniska.info

Mamy już 386 lotnisk! Zobacz statystyki
Booking.com

Heraklion International Airport

Lotnisko Heraklion nazywany również Nikos Kazantzàkis International Airport to międzynarodowy port lotniczy i główne greckie lotnisko położone na wyspie Kreta.

Kod IATA: HER

Kierunek 12/30: Asfaltobeton, 1 566 x 50 m

Kierunek 18/36 (zamknięty): Asfaltobeton, 780 x 40 m

OPIS

Heraklion to stolica greckiej wyspy Kreta. Miasto Heraklion zamieszkiwana jest przez 155 tysięcy ludzi. Lotnisko Heraklion na Krecie położone jest około 5 kilometrów od miasta Heraklion w Grecji. Lotnisko swą nazwę powzięło od greckiego pisarza i filozofa Nikosa Kazantzakisa.

Port lotniczy na Krecie jest drugim co do ruchu pasażerskiego lotniskiem w Grecji po lotnisku w Atenach. Lotnisko na Krecie zostało otwarte w 1939 roku. Lotnisko służy głównie dla Heraklion, Aghios Nikolaos, Malia, Hersonissos, Stalida, Elounda i innym resortom.

Zobacz lądowanie na lotnisku Heraklion na Krecie (video)

DOJAZD

Auto

Lotnisko Heraklion znajduje się 4 kilometry od miasta Heraklion. Na lotnisko można dojechać autostradą E75 jak i lokalnymi drogami.

Autobusy

Z lotniska co parę minut kursują autobusy do centrum miasta. Autobusy kursują z mniejszą częstotliwością w niedzielę.

Taxi

Na zewnątrz terminala znajduje się wiele taksówek.

Wynajem samochodów na lotnisku Heraklion

Na lotnisku znajduje się kilka firm wynajmu samochodów:

Eurodollar: +302810281338

Avis: +302810229402

Autohellas: +302810341734

Travelstar: +302810240047

Czytano: 20245 razy, Pobierz PDF

Inne Lotniska tego państwa: » EL. VENIZELOS ATENY
» Rodos - Rhodes International Airport
» Heraklion International Airport
» Zakynthos International Airport “Dionysios Solomos”
» Port lotniczy Santorini - Santorini International Airport
» Port lotniczy Saloniki „Macedonia”- Thessaloniki International Airport

Opinie o lotnisku (2)

Czy informacje na temat tego lotniska okazały się przydatne, a może byłeś na tym lotnisku lub wiesz coś czym chciałbyś się podzielić z nami? Dziel się swoją wiedzą z innymi podróżującymi!
  • Chciałabym przestrzec przed wypożyczalnią samochodów AVIS na Krecie w Heraklionie !!! Z wypożyczalni skorzystaliśmy z polecenia rezydentki z firmy NECKERMANN. W osiem osób zamówiliśmy Fiata Scudo. W dniu wypożyczenia podstawili nam do hotelu Opla VIVRO. Pani, która go przyprowadziła pokazała nam zarysowanie na drzwiach. Powiedziała, że liczą się tylko uszkodzenia na lakierze, nie na plastikach. Zrobiliśmy nim około 250 km, po płaskim terenie z Heraklionu do Chani, samochód się sprawował ok, dojechaliśmy bez żadnych problemów. Na drugi dzień na odbiór samochodu przyjechała inna kobieta z wypożyczalni i pierwsze co zrobiła, to zajrzała pod próg drzwi kierowcy, pokazała nam wgniecenie i powiedziała, że to my żeśmy to zrobili i musimy dopłacić 30 EURO. Samochód miał pełne ubezpieczenie, ale ona powiedziała, że to są pieniądze za jej pracę przy wypełnianiu formularzy do ubezpieczenia i że jak nie zapłacimy, to oni sobie sami pobiorą z karty. Samochodem jechaliśmy w osiem osób i wszyscy byliśmy świadkami, że nie doszło do tego uszkodzenia. Niestety Pani z AVIS szła w zaparte, że to uszkodzenie nie zostało zaznaczone jak otrzymaliśmy auto i to jest nasza robota. Odradzamy korzystanie z tej wypożyczalni, są to naciągacze i korzystają z tego, że ludzie przyjeżdżają na krótki urlop i nie mają czasu na dochodzenie prawdy!!!

• 24 godz. temu przyleciałam z Heraklionu. Jestem wstrząśnięta stanem lotniska w kraju Unii Europejskiej jakim jest Grecja.Przylatując na Kretę tydzień wcześniej widziałam brud, zniszczone śmierdzące toalety i tłumy zmęczonych chaosem ludzi. Jednak jeszcze nie było problemów ze zdrowiem.
    Wczoraj przy odprawie były tłumy ludzi.Kiedy już dostaliśmy się do strefy bezcłowej okazało się, że wypełniona jest po brzegi i nic nie jest sprawnie organizowane. Dookoła brudne ściany, a na nich kratki wentylacyjne, z których wylatywało zimne powietrze.
    Kratki te były oblepione czarnym ohydnym brudem.
    Choruję na astmę. Kiedy się rozejrzałam zobaczyłam więcej takich nieszczęśników jak ja- z lekami wziewnymi w ustach.
    Ja również musiałam zażywać leki, chociaż zdarza się to bardzo rzadko. Od powrotu do domu robię nebulizację i nie wiem czy nie skończy się to w szpitalu.
    Po raz pierwszy widziałam coś takiego. Wcześniej myślałam, ze jeszcze wrócę do hotelu,w którym spędzałam wakacje, teraz wiem, że niestety nie, bo tego lotniska będę unikać do końca życia.
    Dziwię się Grekom. Postępując tak jak pracownicy lotniska podcinają gałąź na której siedzą. Sami wyciągnijcie wnioski, czy warto tam przyjeżdżać.

Lotniska.info nie identyfikuje się jak i nie utożsamia się ze wszystkimi treściami znajdującymi się w portalu, jednocześnie redakcja portalu zastrzega sobie prawo do usuwania, redagowania, skracania tekstów zabronionych przez prawo, obrażających osoby trzecie, wulgarnych, lub w każdy inny sposób naruszających zasady współżycia społecznego.